
JUNI 2026
Zaterdag 6 juni stond er een straf windje uit zuidwestelijke richting en lag de temperatuur bij de start zo rond de 13 graden. De voorspellingen waren dat het tot een uur of 1 's middags droog zou blijven.
Groep 1 reed met Cees Mathijssen als toerleider en met hem op de koppositie reden Toon Jansen en Rien en Herman uit Moerstraten. De rit vertrok door Zegge om voor Oudenbosch linksaf de Kruisstraat in te draaien. Over Langenberg en Kuivezand werd bij Schans niet het bruggetje overgestoken. Het ging hier linksaf over de Sint Antoinedijk, waarna aan het einde de brug over de Dintel overgestoken werd. Hier ging het weer linksaf om achter de suikerfabriek van Stampersgat naar Helwijk te rijden. Na de 2 bruggen bij Willemstad ging het aan het einde weer linksaf. Door het natuurgebied langs het water Kleine Gat werd er naar de veerpont in Nieuw Beijerland gereden. De groep hoefde niet te stoppen voor de pont en de laatste stond net op de pont toen er gelijk naar de overkant gevaren werd. De weg naar Hekelingen werd vanwege werkzaamheden iets anders gereden. Over mooie dijkjes en de boulevard van Spijkenisse werd de Spijkenissebrug overgestoken. Via een mooi natuurgebied over het Oude Maas fietspad en de golfbaan van Rhoon was het na 75 km tijd voor de koffiestop bij 't Schaapje in Smitshoek. Hiervoor werd 2,5 km van de route afgeweken. Na de koffie was het nog 5 km om door de Heinenoordtunnel te rijden. Door ging het weer door een natuurgebied naar Puttershoek. Via 's-Gravendeel was het daarna tijd voor de Kiltunnel. Waar tot Puttershoek de wind gunstig gestaan had kwam hij nu toch wel pal tegen te staan. Rini van Geel kwam daarom nog assisteren op de koppositie. Na de Kiltunnel was het volgende monument dat overwonnen werd de Moerdijkbrug. Deze keer ging het langs het treinstation van Lage Zwaluwe. Aan het einde van het fietspad reed Toon Jansen nog lek. Er zat een flinke scheur in zijn buitenband (Volgens Rien van Hooijdonk geen probleem om daar mee door te rijden, maar Rien hoopte waarschijnlijk zo gelijk van de leiding in het lekke bandenklassement af te komen!) Maar er werd toch voor gekozen om de reservebuitenband van Adrien er maar op te leggen. Via Zevenbergen en de Lamgatse brug werd er vanwege de windrichting voor gekozen om niet via Hoeven maar via Oudenbosch en Bosschenhoofd terug te rijden. Via Heimolen en De Brand werd via de eierboer de rit naar Huis ten Halve voltooid. Diverse leden waren al eerder afgedraaid zodat slechts 3 leden daar aankwamen. De rit werd 143 lang en er namen 8 leden aan deel. En de regenjasjes bleven in de achterzak want de paar druppels die onderweg vielen waren te verwaarlozen.
Groep 3 reed met zijn vijven een mooi ritje. Jolanda reed samen met Tonnie Dekkers op kop. Ze reden weg door de Tolberg, Bulkenaar en de Bulkstraat naar Wouw. Door de Bergsebaan, Boerenweg en Heerlesebaan reden ze over de Schansbaan en het Laageinde naar Halsteren. Achter Halsteren door reden ze via de Kromstraat en Nieuw Beijmoerseweg door het havengebied van Bergen op Zoom naar de Waterschans. Bij de boulevard ging het vervolgens even langs Kijk in de Pot voor de koffie bij Lob's Lunchroom in Bergen op Zoom aan de Woonboulevard. Op de terugweg reden ze over de boulevard langs de Binnenschelde naar Heimolen. Enkele kilometers verder moest er vlak voor camping Zoomland gestopt worden voor een lekke achterband van Tonnie, maar hij slaagde erin zijn bandenwisseltijd met 10 minuten te verkorten ten opzichte van 14 dagen geleden. Langs de Bleijdenhoeksestraat, Wouwse Hil, Brembosch en Bergsebaan werd de rit over Nispen na 53 km afgerond.
Groep 2 vertrok als laatste groep en vanwege de grootte werd de groep gesplitst in een groep van 13 (aangevoerd door Rian en Jan Mulders) en een tweede groep van 12 (aangevoerd door Christ en Hennie). Over Nispen, de Bergsebaan, Brembosstraat en Haiinksestraat reden ze allereerst langs de rand van de Tolberg via de Bulkenaar naar de Boterstraat. Door de Kleine Spellestraat reden ze over de Boonhil naar Steenbergen. Bij de haven ging het linksaf om door het Doornedijkje naar de Westlandse Langeweg te rijden. Na de Kladde reden de twee groepen via de Glymesweg, Rubeerdijk en Pelsendijk naar Nieuw-Vossemeer, waar ze na 38 km aan de koffie konden. Terug reden ze langs de molen over de Zeeweg naar de Noorder Kreekweg, waar Alfons op een steen lek reed. Na de reparatie, met assistentie van Theo, kon er een paar honderd meter verder weer gestopt worden voor een lekke band. Nu was Hans de Vogt het slachtoffer. Hier had Theo wat meer werk, want de buitenband was er eerst met geen mogelijkheid af te krijgen, nog moeilijker er weer op en tenslotte werkte de inflator van Hans niet. Maar uiteindelijk kon de groep toch verder over de Tholenseweg, achter Halsteren door via de Kromstraat en door Daansbergen naar de Schansbaan. Langs de Heide reden ze daarna over de Mastendreef tot aan de Wouwse Tol en langs de Zoom naar Wouwse Plantage. Daar reden ze door de Plantagebaan tot aan Trapke Op, om over de Schouwenbaan, Mariabaan, Kuilweg en De Lind weer naar Huis ten Halve terug te keren. Ze reden 79 km.
Zondag 7 juni was het in Roosendaal om half 9 wisselend bewolkt en overwegend droog, met een temperatuur van ongeveer 15 tot 16°C. Er stond op dat moment een zwakke tot matige zuidelijke wind, wat zorgde voor een vrij zacht maar fris aanvoelend begin van de dag.
Toon Jansen vertrok als eerste groep en er stond een rondje Galder op het programma. Maar Toon zei gelijk bij de start dat hij, gezien de wind, dat niet ging rijden. Het werd een rondje Bergen op Zoom. Met Remco Dierks, Hennie Mannien en Nienke reed hij op de koppositie. Toon van den Broek mocht heel de rit zo goed als mogelijk uit de wind zitten. Ze reden weg over Nispen, Kuilweg, Hollandsedreef en Vleet naar Huijbergen. Via de Kooiweg reden ze naar Hoogerheide, waar ze eerst het fietspad naar de Wouwbaan namen om daarna over het Zandfort en de Antwerpsestraatweg via de Onderstal de kasseienafdaling van de Bossestraat namen. Achter Mattemburg langs reden ze naar de Bergse Plaat, langs de Binnenschelde naar de Spinolaberg. Bij de molen is de weg nog steeds opgebroken, zodat ze door de Melanendreef naar de Moerstraatsebaan moesten rijden. Daarna reden ze door de Heerlesebaan naar Heerle en door de Westelaarsestraat, Bergsebaan en De Lind terug naar Roosendaal. De groep van 5 leden reed 60 km deze dag.
Groep 3 reed met toerleider Henk Verschuren een rondje van 42 km. Zij waren deze morgen met 16 leden en onder hen was Jos Vos die weer zijn eerste ritje met de club meereed. Ze reden weg over Heiblok en Horendonk naar Lange Schouw en zo door naar Schijf. In Schijf draaiden ze via de Zoeksedijk terug in westelijke richting en reden via Ellewaard, de Kleine Horendonk en de Venetiaanse Heide naar het Blakveld. Over het Rose Grononpad reden ze naar de Wildertse Duintjes om via de Nolsebaan na 32 km in Essen-Hoek aan te komen. Koffie dronken zij bij De Bostella. Gerard Loontjens verzorgde tijdens de koffie bij de Bostella de schaafwond op de arm van Tonnie Dekkers. Deze was het gevolg van de valpartij op de hoek van de Passenberg voor aanvang van de rit. De terugweg ging via de Vleetweg, Hollandsedreef en de Nigtestraat.
Groep 2 reed met toerleider Jörgen Mathijssen zijn rondje Halderberge. Samen met zijn vader reed hij heel de rit op de koppositie. Op Hoeven na werden alle kernen van de gemeente aangedaan. Via de Dijkrand reden ze eerst naar Zegge, maakten daar een ommetje via Heistraat en Heesterbosstraat en reden daarna door de Noordhoeksestraat naar Kuivezand. Over de PC Keetweg kwamen ze op de Sint Antoinedijk, waarna ze langs de snelweg over de Holstraat naar de Stoof reden. Langs de Provinciale Weg Noord reden ze naar Stampersgat en langs Gastels Veer door de Borchwerf over de Nieuwenberg weer naar Zegge. Vanaf daar reden ze naar Bosschenhoofd. Na 43 km waren ze bij de Cockpit in Bosschenhoofd voor de koffiestop. Na de koffie ging het in 11 km over de Heimolen en Langendijksestraat terug naar Huis ten Halve. Deze groep was met 13 leden en zij reden 54 km deze morgen.
Groep 1
zaterdag 6-6
Groep 2
zaterdag 6-6
Groep 3
zaterdag 6-6
Groep 1
zondag 7-6
Groep 2
zondag 7-6
Groep 3
zondag 7-6
Groep 2 bij het Wagenhuis in Nieuw-Vossemeer
Zaterdag 13 juni stond er een straf windje uit westelijke richting en lag de temperatuur bij de start zo rond de 14 graden.
Groep 1 reed met Rien van Hooijdonk als toerleider en met hem op de koppositie reden Toon Jansen, Hennie Mannien en Herman. 9 Man sterk reden ze deze keer tegen de klok in naar Strijen. Over de Langendijksestraat reden ze langs de Heimolen en vliegveld Seppe door de Bovenstraat naar Hoeven. Door de Hoevense Beemden reden ze langs de haven van Etten-leur naar Zwartenberg, waarna ze over de Markdijk Zevenbergen binnen reden. Langs de Roode Vaart reden ze naar de Moerdijkbrug en door de Kiltunnel naar 's-Gravendeel, waar het linksaf ging om over Mookhoek, met een onbedoeld extra lusje naar de koffiestop bij Le Gris in Strijen te rijden. Daar waren ze na 67 km. Na de koffie reden ze over de Schuringsedijk naar Numansdorp en na de Haringvlietbrug nam John Theunisse het medekopwerk over van Herman. Over de Noordlangeweg reden ze naar Tonnekreek en Zwingelspaan om zo via de Boerendijk langs Standdaarbuiten over Oudenbosch naar Zegge te rijden. Na net na Zegge nog een lekke band voor Wieger gerepareerd te hebben kwamen ze na 120 km terug in Roosendaal.
Bij groep was de organisatie deze dag in handen van de Ladies: Sigrid, Nienke, Ilse en Rian. De leden waren vooraf gewaarschuwd dat het een ijskoude rit van 75 km zou worden en er was daarom geadviseerd om een sjaal, oorwarmers/muts, wanten en/of beenwarmers aan te doen. Toch waren er nog behoorlijk wat leden die hier niet warm of koud van werden. Zij liepen dan ook het risico om van een koude kermis thuis te komen. De potentiële deelnemers moesten eerst onder het toeziend oog van de jury hun kwaliteiten op de slalom laten zien, iets waarvoor iedereen met lof slaagde. Omdat ook de groep 3-rijders graag mee wilden rijden werd besloten om de twee groepen zo te splitsen dat de tweede groep in het tempo van groep 3 de rit zou rijden. Daar namen Ilse en Sigrid de kop van de groep van 15 en bij de snellere groep nam Rian met Pieter, en later met Christ, het kopwerk van de overige 14 voor haar rekening. Op deze manier hoefde de organisatie deze dag niemand in de kou te laten staan. Het werd een mooie afwisselende rit over Nispen, Kuilweg, Hoeksebaan en de voetbalvelden van de Rimboe naar Huijbergen om langs de manege terug te draaien in oostelijke richting. Over de Huybergsebaan ging het nu naar de Wildert om door de Wildertse Duintjes naar het spoor te rijden. Dat werd gevolgd tot Essen, waarna ze door de Stationsstraat en Nollekensstraat over Heiblok naar de Lange Schouw reden. In Schijf namen ze de Scherpenbergsebaan richting Rucphen en na 44 km waren ze bij SnowWorld in Rucphen voor de koffie. Dat onze dames het niet voor elkaar hadden gekregen dat alle fietsers daar samen een sneeuwpop mochten maken in de hal kwam wel als een koude douche, maar om de teleurstelling niet te groot te maken was er voor elke deelnemer wel een zakje met sneeuwpopschuimpjes voorzien. Een kwartiertje na de eerste groep arriveerde ook de tweede groep, die tot hun verbazing constateerde dat ook Heidi uit de Oostenrijkse bergen zich bij het gezelschap aansloot. Ook Jos Vos sloot bij SnowWorld nog als dertigste deelnemer aan. Bij het afrekenen van de koffie kregen sommige leden wel wat koude rillingen van de prijs van € 3,50 per kopje, maar de extra koude rillingen kwamen even later pas toen er in de ijskoude skihal in de sneeuw geposeerd moest worden voor een groepsfoto. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten, dus iedereen was blij dat de koude voetjes snel weer op de fiets opgewarmd konden worden. Voor het 31 km lange tweede deel ging de route over de Kaaistraat, Bremstraat, Canadastraat en Rucphenseweg naar Bosschenhoofd. daar reden ze over de Pagnevaartdreef en de Julianastraat naar Hoeven en na de sightseeing Hoeven was het de beurt aan een sightseeing dwars door Sint Willebrord, Sprundel en Rucphen. Over de Langendijksestraat werd zo precies 75 km vol gemaakt. Je zou denken dat 75 km op kop Rian niet in de koude kleren zou gaan zitten, maar het tegendeel was waar. Ook Sigrid en Ilse (Nienke was helaas op het laatste moment verhinderd) kwamen topfit over de finish en waren de verantwoording die de organisatie van zo'n dag met zich meebrengt nog duidelijk niet zo beu als koude pap. We zijn benieuwd of/en waar de Ladies ons volgend jaar voor warm weten te maken!
Zondag 14 juni dreigde het voor vertrek te gaan regenen. Er vielen een paar druppels, maar gelukkig bleef het daarbij. De temperatuur liep net als de dag ervoor op van 14 tot 18 graden, bij een matige zuidwestenwind kracht 3 á 4.
Voor groep 1 stond de 73 km lange clubrit naar het Liesbos van Toon Jansen op het programma. De groep van 5 reed weg over de Langendijksestraat en de Kade naar Rucphen, waar het rechtsaf ging richting Schijf om daarna over de Vennestraat naar de Pauwenstraat te rijden. Na de Klein-Zundertseweg reden ze door de Turfstraat en de Pannenhoef richting Klein-Zundert.
Vanaf Stuivezand werd de Aa of Weerijs gevolgd tot Effen. Daar reden ze door de Mastdreef en de Rithsestraat naar het Liesbos, maakten een ommetje langs de Deurnestraat naar de haven van Etten-Leur en door de Ettense Beemden kwamen ze in Hoeven. Langs het Bosbad, Bosschenhoofd, vliegveld Seppe en de noordkant van de A58 werd de rit door de Dijkrand afgemaakt.Groep 2 reed een ritje van 56 km met toerleider Christ Schepers naar Grenszicht in Putte. Ze reden weg over de Nigtestraat, Hollandsedreef en Essen-Hoek naar de Kalmthoutse Heide. Daarna reden ze langs het spoor tot Heide en na 26 km waren ze bij de koffie. Terug reden ze achter Putte langs over de Bosweg langs Hazeduinen naar de Putseweg. Over de Groene Papegaai reden ze naar Huijbergen waar het via de manege en de Huybergsebaan weer naar Essen-Hoek terugging. Nu ging het over de Kuilweg terug naar Nispen. Het was af en toe druk deze morgen en onderweg kon er ook nog genoten worden van de (auto's van de) deelnemers aan een cabriotocht.
Bij groep 3 had Henk Verschuren deze ochtend de leiding over de groep van 17 die deze keer maar liefst 42 km reed. Ze reden deze keer weg over Steenpaal en Horendonk, waarna ze door de Vaarstraat en Blikstraat naar Nieuwmoer reden. Na de Mertensdreef ging het in de Wildert bij de Bakkersmolen linksaf over de Gageltjes naar het spoor. Bij het station van Kalmthout reden ze rondom het Arboretum over de 'Kapellekensbaan' naar de Verbindingsstraat. Na de Kalmthoutse Heide werd nog een lusje gemaakt over Huybergsebaan en Schoeliebergseweg voordat ze na 32 km bij de Bostella arriveerden. De laatste 10 km reden ze over de Vleetweg, Hollandsedreef, Nigtestraat en Nispen terug naar Huis ten Halve. Volgens één bepaalde persoon waarvan we de objectiviteit niet met zekerheid hebben kunnen vaststellen was het deze keer een schitterende rit. (Met dank aan Henk Verschuren voor het verslag)
Klik hier voor de foto's van de Ladies Tour 2026.
Groep 1
zaterdag 13-6
Groep 2-3
zaterdag 13-6
Groep 1
zondag 14-6
Groep 2
zondag 14-6
Groep 3
zondag 14-6
Zaterdag 20 juni stond de clubuitstap naar La Trappe op het programma. Het beloofde een warme dag te worden. Gelukkig had het 's nachts flink geregend en was het in vergelijking met de dag ervoor met een voorspelde graad of 28 wel wat koeler.
Klokslag half 8 kon er vertrokken worden met 4 auto's en klokslag half 9 zat de groep van 10 op de fiets. Toon Jansen had een mooie route uitgezet van 90 en 135 km, waarbij groep 1 en 2 de eerste 48 km tot Sint-Michielsgestel samen reden. Vanaf het vertrek ging het prachtig langs het Wilhelminakanaal via Natuurpoort De Reuselhoeve richting Oirschot, met Alfons, Toon, Gerard en Rien op kop. Nadat het in het begin even zoeken was naar het juiste tempo voor iedereen ging het daarna tussen Boxtel en Liempde door, lieten ze Schijndel rechts liggen en kwamen ze zo in Sint-Michielsgestel waar bij Toren 4 de rust voor groep 2 gepland stond. De 4 reden na de rust langs Vught tot aan 's-Hertogenbosch en draaiden daarna boven Vught langs en reden tussen Cromvoirt en Helvoirt door terug naar de startplaats . Zij reden 89 km en konden daarna heerlijk op het terras nagenieten van een prachtige rit. Groep 1 ging na Sint-Michielsgestel verder in noordelijke richting. Ze lieten Maaskantje en Den Dungen rechts liggen, staken de Zuid-Willemsvaart over richting Rosmalen en kwamen na 61 km in Kruisstraat. Daar waren ze 's morgens ook vertrokken, maar dan in Roosendaal. Deze Kruisstraat lag naast 's-Hertogenbosch en vanaf daar was het een stuk door de open velden naar de Maas. Die werd in westelijke richting gevolgd tot Oud-Empel, waar na 72 km bij De lachende vis de rust was. Nienke nam de kop over van Frans en daarna werd de Maasdijk nog gevolgd tot Hedikhuizen, waar de route naar het zuiden afboog richting Vlijmen. Daar kreeg Frans zo langzamerhand veel last van de hitte en werd het tempo teruggebracht naar 25-26 km/u. De route maakte nu een extra lusje richting Drunen, waarna het fietspad door de Loonse en Drunense Duinen gereden werd tot Udenhout. Tussen Berkel-Enschot en Oisterwijk door kwam de groep van 6 na 134 km terug bij La Trappe. 4 Leden namen op het terras een verfrissende La Trappe Ariston frisdrank, Frans was toe aan een La Trappe Nillis en Toon genoot van een welverdiende La Trappe dubbel. Om half 5 was de groep weer terug in Roosendaal.
Alfons Govers, Adrien Lambregts, Rien van Hooijdonk, Frans Sep, Nienke v.d. Maagdenberg en Toon Jansen reden de 135 km en Jac van Holten, Harry Doggen, Gerard Mulders en Theo Jukes reden de 90 km.
Voor de thuisblijvers stond een mooie rit van 75 km op het programma. Kees Ruyten nam die voor zijn rekening. Samen met Hennie reed hij op kop van de groep van 21. Ze reden weg door de Tolberg en Bulkenaar naar de Kruislandseweg. Daar reden ze linksaf door de Brandseweg naar de Boomdijk. Door de Krabbenweg kwamen ze op de Moerstraatseweg om zo richting Steenbergen en de Westlandse Langeweg te rijden. Door de Moorseweg kwam al snel Nieuw-Vossemeer in zicht, maar tot verrassing van bijna iedereen ging het niet naar het Wagenhuis, maar naar de brug over het Schelde-Rijnkanaal. Over de Roolandsedijk en de Puitsedijk kwamen ze uiteindelijk in Tholen terecht, waar na 40 km koffie gedronken werd bij Hotel Tholen. Daar kwam Christ Schepers slecht uit zijn trapper en kwam ten val op zijn elleboog. Pijnlijk, maar hij kon wel verder. Na de rust reed de groep richting Halsteren en over de Nieuw Beijmoerseweg door het havengebied van Bergen op Zoom naar de Binnenschelde. Over de Bergse Plaat ging het langs de Markiezaatsweg naar de Heimolen en reden ze achter het vliegveld door naar Trapke Op. Over de Schouwenbaan, Ouwerveldenweg en Kuilweg kwamen ze in Nispen, waar enkele leden het terras van Tivoli opzochten voor wat verkoeling.
Zondag was het weer erg warm. Christ Schepers had zich afgemeld voor groep 2, want hij had 's nachts toch wel erg veel last van zijn elleboog gekregen. Gerard Mulders was nu de toerleider van groep 2. Zij waren met 9 leden en reden over de Lange Schouw naar Achtmaal, waar ze via de Aartsberg naar Nieuwmoer reden. Over de Wuustwezelse Steenweg en de Kapelstraat kwamen ze in Achterbroek om daar over de Zwanenberg het spoor op te zoeken. Dat werd gevolgd tot Heide, waarna ze door de Grensstraat na 37 km bij Grenszicht aan de koffie konden. De terugweg ging over de Bosweg achter Putte langs, over de Putseweg en de Groene Papegaai naar de Kooiweg. Vanaf daar ging het over de Plantagebaan tot aan Wouwse Plantage. Door de Heistraat en Julianaweg kwamen ze na 65 km weer bij Huis ten Halve aan.
Groep 3 had in Cees van Sluijs de toerleider van de dag. Zij waren ook met 9 leden. Er werd wel wat getwijfeld aan de stuurmanskunsten van Cees, want na eerst richting Nispen vertrokken te zijn, waren ze 13 km later via de Vierhoevenstraat en Rozenvendreef pas in Nispen. Via de Grensstraat bij Essen en het Hemelrijk werd het spoor opgezocht en gevonden. Dat werd gevolgd tot aan de afslag naar de Kalmthoutse Heide en na de Heide maakten ze ook nog een lusje door Kalmthoutse Hoek voordat ze in Essen-Hoek koffie dronken bij de Bostella. Via de Hollandsedreef en de Kuilweg reden ze 44 km deze zonnige morgen.
Groep 1 reed met Toon Jansen als toerleider een clubrit naar Sint Philipsland. Zij vertrokken met 6 man. Nienke, Eric, Hennie en Toon reden op kop. Cees Mathijssen en Jan Mulders mochten uit de wind meerijden. Over Nispen, de Brembosch, Wouwse Hil en Wouwse Tol reden ze over het viaduct bij De Kragge naar de Bergsebaan. Over de Heerlesebaan en het Laageinde ging het naar Kijkuit en langs de Zeedijk naar de molen Mattemburgh. Bij Nieuw-Vossemeer reden Cees en Jan via Steenbergen de kortste weg terug. Maar een clubrit Sint Philipsland moet in iedere geval wel door die plaats gaan. Er werd dan ook een ommetje van 5 km over de brug naar Sint Philipsland en met een boogje terug aan vastgeplakt voordat ze richting Steenbergen tot aan de Heense Molen terugreden. Over Notendaal ging het naar de Westlandse Langeweg waarna ze over Moerstraten naar Wouw reden en door de Bulkstraat en de Tolberg na 75 km terug waren bij ons clublokaal.
Groep 1
zaterdag 20-6
Groep 2
zaterdag 20-6
Groep 1-2-3
zaterdag 20-6
Groep 1
zondag 21-6
Groep 2
zondag 21-6
Groep 3
zondag 21-6